dimecres, 12 de novembre del 2014

Ex-libris en record del viatge a Guadalajara, Mèxic, el novembre del 2000

No sóc gaire amant de presentar-me a concursos de res, d'ex-libris tampoc. Com a jurat que sóc d'alguns premis literaris sempre pateixo molt a l'hora d'escollir les obres perquè tenint present que el gust és molt subjectiu, sempre acostuma a imposar-se el més corrent, el més majoritari, poc procliu a les diferències, a l'excel.lència, a les aventures estètiques, a les sortides del cànon... En el cas dels ex-libris s'imposa la tècnica del gravat per damunt del disseny, la qual cosa escandalitza una mentalitat evolutiva. L'art és del seu temps, tot i que a vegades s'hi avanci! Cal esperar que les coses canviïn, també en aquest àmbit. Amb tot, alguna vegada m'he presentat a premis. El motiu sempre obeeix a un esperó personal, com en aquest cas, quan em vaig presentar a un concurs que es va convocar a Mèxic l'any 2001. Justament feia un any que hi havia estat, i em venia de gust fer un ex-libris en record de l'estada, tan plaent, a la famosa Feria Internacional del Libro de Guadalajara. El motiu del disseny de l'ex-libris és la figura estilitzada d'un colibrí, huitzílin en la llengua del lloc. El mètode d'execució és el paper retallat, tan del meu gust, sobretot des que he anat perdent visió i ja no puc fer aquells originals a la ploma, tan perfilats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada