dimarts, 23 de desembre del 2014

PF, pour féliciter


Quan vaig entrar en contacte amb el món exlibrístic després de l’assistència al Congrés Internacional d’Exlibristes a la ciutat holandesa d’Utrecht, vaig dissenyar alguns PF per felicitar als meus corresponsals les festes que celebrem aquests dies.
Però, què és un PF? Aquesta abreviatura respon a l’expressió francesa pour féliciter, que, no obstant això s’empra, i molt, en llocs de parla anglesa com els EUA, Regne Unit, Canadà, etc., així com a molts indrets d’Europa.
El PF, o targeta fer felicitar el Cap d’Any, és una versió secular de la targeta de Nadal. S’utilitza entre persones no religioses que no celebren el Nadal ni volen utilitzar símbols cristians. Simplement es feliciten l’Any Nou amb els millors desitjos.
He de dir que jo no en sabia res, de tot això. Obrir-se al món comporta aprendre tantes coses. I així, quan arribaven les festes de Nadal, davant del dubte de si el corresponsal era creient o no, li enviava un PF amb estima i cordialitat. Jo també en rebia, és clar. Davant del dubte, sí, les maneres corteses mai no sobren. 
El que aquí està reproduït respon al Nadal de 1989 i Cap d’Any 1990. Té una mica de trampa... que he utilitzat tot sovint en altres PF. I és que aquí també un creient cristià pot identificar en la figura de Jesús aquest Ésser Nou que pot néixer, si li fem lloc, dins nostre. Els símbols són universals.
Sigui com sigui, us desitjo tot allò que vosaltres també desitgeu!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada