dimarts, 3 de març del 2015

Ex-libris Don-na

Don-na, Prisma Cultural, va ser una entitat molt activa en aquests dos camps: la dona i la cultura. Aquest grup va ser fundat la primavera de l'any 1976, un any en què, després de la mort del dictador el novembre de 1975, es van posar en marxa tantes coses. Hi va haver moltes oportunitats de col.laborar amb Don-na, un lloc on sempre em vaig trobar ben acollida. Entre les moltes activitats que duia a terme aquesta entitat era la de convocar el premi Don-na de literatura, cada dos anys, i que jo vaig guanyar en la seva quarta convocatòria, l'any 1990, amb les tres narracions que integren el llibre El Vel d'Harmonia. Una obra 'intimista', diuen les notes de premsa que guardo, i premiada per ser 'una valenta exposició de les vivències personals d'una dona'. Tot és vist a distància, ara, però no sense una certa tendresa per aquells primers passos en el món de la literatura. Sabeu qui hi havia, al jurat? Montserrat Abelló, Mireia Bofill, Maria-Mercè Marçal, Mercè Torrent, Pilar Rahola. Déu n'hi do!
L'ex-libris de Don-na el vaig dibuixar l'any 1987. Aquí la imatge està reproduïda en un punt de llibre per celebrar els 11 anys d'existència de l'entitat on vaig fer exposicions, vaig pronunciar conferències i vaig presentar molts dels meus llibres. En guardo un gran record.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada